Könsstympning

Håller på att tvätta bort efter utlandssemestern. Kommer inte att vara ren förrän lagom till midsommar tror jag. I torkrummet hänger fiskekläderna tvättade, men när jag kom in där kunde jag ändå ana en svag doft av torsk. Det luktar riktigt illa, men jag blir ändå lite varm i hjärtat.

När jag satt där i båten på fjorden med Mac och Burk så insåg jag att jag tar hellre en vecka med minusgrader, torsk och hagel än en vecka med friterade hundar, palmer och stränder.
Visst, det vore väl skönt med en semestertripp till värmen när den svenska vintern visar sig från sin sämsta sida, men jag kan inte tänka mig många resmål som slår Norge. Det är så vackert att det gör ont i själen, människorna är trevliga och hela mitt väsen slappnar av.
På väg ut mot Austafjord hade vi en havsörn som cirkulerade ovanför bilen, på väg in mot Rörvik såg vi en tjäder vid vägkanten. Ön är full av vildkatter, men inga andra rovdjur. Måsarna är stora som pelikaner och vrålar så att trumhinnorna spricker. Men jag saknar det. Saknar fiskfjällen från sillen som vägrade släppa från händerna, saknar det gemytliga i stugan. Saknar det faktum att jag inte kände någon bakteriestress och att jag släppte allt som hänger över mig här hemma.

Men nu är jag hemma och ser fram emot att livet fortsätter. Veckan i Norge lär ju inte ha gjort underverk med vikten, men det skiter jag i. Ska dock sätta igång på allvar nu med träningen. Brandmannen har ju stuckit, så jag byter ut honom mot Jenny. Vi ska bli fitta. Vi ska se till att hon kommer in på polishögskolan så att vi kan sticka till Umeå och leva livet där. Eller?

Ska nu ta och renbädda sängen och fixa kaffe, ty om en stund får jag besök av vackraste Myggan innan jag promenerar upp på Sörliden för att pussa på Sixten och Ellie. En jäkligt skön dag med andra ord.

Ha en fabulös dag allihopa. Det ska jag ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0