Hjärter kung

Det är mitt i natten nu. Har spenderat kvällen hos Malla. Svullat lite, kollat på Dr Reid och legat med mitt huvud på hennes mage. Ungen sparkade i både örat och på käken. Rätt stark liten brutta, det har hon nog från mig...
Helt sjukt det där med lilla baby Veto. Känner mig sjukt nog delaktig på samma sätt som jag antar att en pappa känner sig när kärringen väntar smått. Har ju varit med hela vägen om man räknar bort tillverkningen, och jag ser fram emot varje ultraljud. Hade jag fått bestämma så hade vi bänkat oss på kvinnokliniken varje vecka för att kika lite. Skulle jag få möjligheten att någon gång i mitt liv närvara vid en förlossning så skulle jag ta den. Utan tvekan. Det spelar liksom ingen roll vem det är som ska skita ut varelsen, jag vill vara där.
Det vill jag härmed sätta upp på min `to-do-list´ tillsammans med att svälja ett fisköga, besöka Göteborg, fisa på en dvärg och skaffa nytt jobb.

Ja just det ja, det är ju mitt i natten och jag ska upp och jobba imorgon. Inte nog med att jag jobbar. Får eventuellt pojkbesök, det är melodifestivalsfinal och MoDo spelar borta mot Skellefteå. Jäflar vad vrickat det kändes att ens skriva det där, så fel. Som om att ni gick på att jag faktiskt bryr mig. Jag har stenkoll, men jag bryr mig inte.

Bedtime. Sleep. Zzzz...



Kommentarer
Postat av: Malin

Jaha? Vart hade du tänkt vara när denna unge ska ut då? :)

2012-03-10 @ 14:43:22
Postat av: Lindah

Förhoppningsvis mellan benen på dig. ;)



Oj så fel det där kan tolkas om man skulle vilja.

2012-03-10 @ 22:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0