Pungslag

Om mindre än en vecka åker jag på den sjukt efterlängtade resan. Och vad händer? Jag går och dör. Ja alltså inte bokstavligt talat, utan jag håller på att bli sjuk. Det gör ont i exakt hela kroppen. Musklerna, lederna och huden värker vid minsta rörelse, halsen är svullen och jag känner mig hög.
Självklart.
Något annat hade väl egentligen inte varit att förvänta sig. I månader har jag umgåtts med sjuka människor. Söstra mi har varit skitdålig, mamma ännu sämre, men ändå har jag inte blivit sjuk. Förrän nu.
När alla andra blir friska så åker jag dit. Tack!
Det ironiska i hela lovsången är ju att jag har verkligen varit i dåligt skick rent fysiskt hela vintern. Med min motståndskraft borde jag ha hunnit dra på mig både ebola, eksem och njurinsufficiens. Men nej. Har hållit mig frisk från virus och bakterier fram till nu. Nu när jag har på papper att min kropp är på topp så smittas jag.
Återigen, TACK!

Nu ska ju detta givetvis inte hindra mig från att åka. Jag ska ändå dit och jaga lubb, dricka champagne brus och umgås med Anders, Göran och Ove. Så enkelt är det bara. Om jag så måste skippa det där med att jaga lubb så ska jag med. Punktum!



Om bara några få futtiga veckor är min skolgång över för denna gång. Ni anar inte hur tråkigt det känns. Som jag ser fram emot de dagar vi alla samlas på Prästmon, wojwoj.
Vissa i klassen är jag säker på att jag kommer att träffa åtskilliga gånger även efter examen, men inte alla. Det vet jag.
Kommer helt klart att sakna Vicky, Sofia och David mest. Genomvackra människor. Har inga problem med resten av klassen heller förstås, men vissa kommer man ju lite närmre.

Och vad ska jag göra efteråt? Tankarna har snurrat som tusan nu den senaste tiden. Ska jag jobba eller fortsätta plugga? Vill ju så gärna fortsätta plugga nu när jag är inne i det, men jag kan bara inte bestämma mig för vad. Kriminolog, beteendevetare, sociolog, terapeut är några av de saker jag tänker på. All of the above är ju väldigt intressant och lockar egentligen lika mycket. Men frågan är ju om jag ska följa hjärtat eller tänka taktiskt?
What to do...



Nej gott folk, nu ska jag ta mig en varm dusch, hoppa i min onepiece och plocka fram chips. Bädda ner mig under täcket, vräka i mig det goda och se en film. Förmodligen somnar jag på soffan efter cirkus gurka en kvart och vaknar lagom till klockan tre inatt då M slutat jobba och kommer hit.

Hoppas ni får en lagomt trevlig kväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0