Trettioettårgammal

Ja, så jävla illa är det. Idag är det 31 år sedan jag född blev. Den 27 mars kl 20.01 blev mami cuttad och ut kom hennes förstfödda som fick namnet Lindah, `ätt grisn´. Jag hade ganska tur, för jag behövde inte reklamera mina föräldrar. Papi fixade blommor och mami tog hand om mig.
Jag kan inte påstå att jag har något att klaga på vad gäller min uppväxt. Blev rätt schysst omhändertagen och fick en massa kärlek av en massa bra människor. På den tiden när jag var ett spädbarn bodde vi i Gullänget, men därifrån flyttade vi rätt omgående. Till Själevad tror jag. Hur som helst så dröjde det inte lång stund förrän mami&papi bedrev otukt igen efter min födelse, och ett ägg befruktades återigen. 11 månader efter min ankomst kom Malin ut samma väg och fick samma bra föräldrar. Hon fick det dock lite bättre förspänt eftersom jag redan funnits i elva månader och sonderat terrängen så att säga.

Så nu sitter jag här och är gammal. Jag är nu tant på riktigt.

Kan se tillbaka på året som gått och känna tillfredsställelse, lycka och sinnesro.
Jag känner mig liksom nöjd.

Nu ska jag dra fram sugaren och ta lite damm innan sotaren kommer. Är det okej nu för tiden att bjuda sotaren på fika? Kommer ihåg att farmor alltid gjorde det. Lade tidningspapper på stolen så att han inte skulle skita ner. Och det kanske är bäst att jag med gör eftersom jag har vita stolar. Måste kolla på det där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0