Stockholm

Sveriges huvudstad heter ju som bekant Stockholm. Ett jäkla hål.
Var ju där i fem dagar med en massa skolprojekt på agendan, och jag har väl inte lärt mig så mycket på så kort tid. Otroligt lärorikt.
MEN, jag skulle inte kunna bo där. Fick ett litet erbjudande om jobb där nere för några veckor sedan, men tackade nej av flera olika anledningar. Ville så gärna ta jobbet, men kunde inte. Längtar verkligen tills jag kan byta jobb och sätta igång utvecklingen på ett annat plan. Det känns ju såklart jobbigt att bryta något som är invant, men jag vill nu gå vidare och lära mig en massa på ett nytt område.
Var ju tvungen att tacka nej till jobbet i storstan eftersom jag redan har ett jobb, och man har ju uppsägningstid och så. Dessutom så var det väldigt kort varsel, och att hitta bostad i den där staden lär ju knappast gå snabbt.
Men, jag fick ju bekräftat att jag har något att komma med, och det gjorde mig glad.

Men att flytta kan jag absolut tänka mig. Att byta stad och ordna. Inte just nu, men typ nästa år eller så. Tänker mig något som ligger lite söderut, men inte söder om stockholm. Och det bör vara vid havet så att det går att andas.

Jag skulle absolut inte kunna tänka mig att bo i Östergötland. Platt landskap, inget hav och på sommaren luktar det grisskit överallt. För att nämna något positivt så är det väldigt vackert med Vallmofält. That´s it.


Sitter och har tv:n på i bakgrunden. Det är rix morron zoo, och idag på `våga fråga´ så var det någon som vill veta hur många färger ett öga kan se. Svaret är upp till 10 miljoner. Helt rubbat. De tre grundfärgerna röd, gul och blå kan tillsammans blandas och skapa oändligt med andra färger och nyanser. Och 10miljoner av dessa färger och nyanser kan våra ögon se.
Ganska häftigt.
Hoppas mina ögon mår bra föresten. Tror nämligen att hörseln på mitt högra öra inte är så enormt jättebra längre. Något är fel iallafall. Måste nog gå till farbror doktorn och kolla vad det är för en knöl som sitter där antar jag. Något irriterande är det faktiskt. Det värsta är vid höga, vassa ljud. Då känns det som om något skär bakom örat och in genom trumhinnan. Det är otroligt smärtsamt, men går ju som tur är över snabbt. Så det är väl synd att klaga liksom.

Men nej, nu ska jag ta och klä mig och packa väskan. Ska iväg på möten, träna och sedan har jag jobbnatt. Och från imorgon är jag ledig och har då planer på att spendera tid med finaste M.

Lovely!


Kommentarer
Postat av: M

Saknar dig....

2012-05-10 @ 21:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0