Valborgsmässoafton 2012

Jag kan inte erinra mig om att jag gjort något särskilt alls på valborg de senaste 10 åren. Det var ju lite mer en grej när vi var barn. Raketer och majbrasa och så. Och igår var inget undantag. Hade planerat att sitta hemma och se en film i min ensamhet och sova tidigt. Var helt och fullkomligt slut på efter allt arbete, men det gick över.
Alkoholen gjorde inträde och jag hamnade på fest hos Peter.
Alla som någon gång festat med Peter eller Frank kan ju kanske räkna ut hur jag hade det. Och nu var dom tillsammans. Jag skrattade så mycket att jag faktiskt har ont i käkarna idag.
Situationen blev ju inte enklare att hantera när vi bestämde oss för att sova hos mig för att ha nära till garaget idag. Titta på bilarna och allt folk. Vilken jävla dum idé.
Jag, Peter och Frank skulle dela på min säng. So far, so good. Men vill inte Peter sova, så sover inte Peter. Det var som att försöka få små barn att lugna sig.
Klockan sex nu på morgonen gav jag upp och gick upp och satte igång perkulatorn. Då passar pojkarna på att somna.
Jag dör av i soffan vid åttatiden och vaknar av Peter vid tio.
Sedan turas pojkarna om att väcka mig medans dom själva somnar om.
Jag känner mig död.

En pizza senare så åker Peter hem och jag äntrar garaget ihop med Frankie. Fy fan...
Alla lukter, värmen, jobbiga människor. Inte åkäj. Mötte upp Malin och Micke som var väldigt obakis. Jag och Frankie såg väl inte überpigga ut, och det var vi inte heller. Vi lyckades undvika att prata med så många, utan höll oss till det antisociala planet rätt bra.

Men nu är jag åter hemma och ska ta och städa lite innan det är dags att tvätta och kanske gå ut en sväng igen. Hade en helt fantastisk kväll och natt, och det var tack vare det underbara sällskapet.

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0